ORAC dan VIVIX

Tadi kami ke Mydin. Nampak buah delima besar ni. Rm10.50 sekilogram. Beli jugak la 2 biji. Nampak lazat je

Delima ni sumber antioksida. Tapi kena makan skali dengan biji-biji dia tau. Biji tu pulak kena kunyah. Kalau telan gitu saja, dia tak jadi. Sebab nanti akan keluar balik masa kita poo poo..

Oh.. Nak tanya ni..

Awak pernah dengar tak ORAC?

OXYGEN RADICAL ABSORBANCE CAPACITY.

ORAC ni adalah pengukuran keupayaan sesuatu makanan itu menyerap radikal bebas yang dicipta oleh USDA-ARF dan Tuff University. Maksudnya antara siapa yang paling tinggi keupayaan antioksidanya.

Dalam 100g, ORAC buah delima adalah 3300 ORAC anggur muscadine adalah 6800 ORAC bluberries adalah 2400

Haa.. nampak tak kat situ siapa yang lagi tinggi antioksida dia? Anggur muscadine la kan.

Tapi.. Mana nak dapat anggur muscadine ni?

Haa.. Jangan tanya saya lah. Saya pun tak pernah makan Orang kata dalam rm100 sebiji harga dia. Huhu.. Tak mampu den.

Tapi..

Saya amalkan VIVIX.

Sebab dalam VIVIX ada anggur muscadine ni.

So, saya masih mendapat manfaat antioksida yang tinggi tanpa saya perlu ke US untuk beli anggur muscadine.

Jadikan.. Jangan ditanya kenapa VIVIX harga dia bukan bawah RM100

Nak Dapatkan VIVIX anda..?

Hubungi Saya..

Whatsap/call: 019.254.5766

Health is Wealth


Ostematrix

Sumber Calcium Terbaik Anda

Nadia Abdul Kadir ID 1003195

019.254.5766

Categories
About  me..

Seorang doktor dan ibu kepada 4 orang cahaya mata. Berbekalkan dengan ilmu dan pengalaman menyusu anak sendiri sehingga 2 tahun, saya...

Tag Cloud
No tags yet.
Follow Me
  • Facebook Basic Black