© 2016 by N.A.K.

Follow Me
Tag Cloud
  • Facebook Basic Black

Seorang doktor dan ibu kepada 4 orang cahaya mata. Berbekalkan dengan ilmu dan pengalaman menyusu anak sendiri sehingga 2 tahun, saya...

7 Perkara Yang Anda Wajib Tahu Berkenaan Shaklee Collagen Powder

October 7, 2016

1. APA ITU KOLAGEN?

 

 


Kolagen adalah tisu penyambung yang membantu dalam mengekalkan kekuatan dan keanjalan kulit, rambut, kuku, ligamen, otot, tulang, sendi, tendon, mata, gusi dan saluran darah. Lebih kurang 72% daripada kulit adalah kolagen dan 80% tulang adalah kolagen. Kornia mata kita pun sebenarnya adalah kolagen

 

2. APA FUNGSI KOLAGEN?


Kolagen bertindak melindungi organ kita seperti hati, perut, jantung, paru-paru, saluran dara, sel otak dan organ dalaman lain. Kalau untuk organ luaran, kolagen membantu dalam kecantikan dan kesihatan. Kulit jadi licin dan berseri, tiada jerawat atau jeragat, jadi awet muda, jadi ejen anti penuaan dan paling best, boleh bantu mencegah penyakit.

 

3. APA ITU SHAKLEE COLLAGEN POWDER (SCP)?

 

 


Haa.. yg ni memang kene amik tahu.. Nilah yg menyebabkan ramai berebut2 membeli Collagen Powder Shaklee ni..
Shaklee Collagen Powder ni memang semulajadi dan sumber kolagen yang hebat. Sebab? Sebab Shaklee Collagen Powder mengandungi 4,000mg proprietari Red Snapper Scale (RSS) kolagen iaitu kolagen yang sangat berkualiti tinggi, tulen, lasak dan elastik yang diestrak daripada sisik ikan Snapper. Ikan Snapper ni kalau orang Malaysia panggil ikan merah.

 

Lepas tuh, selain kolagen ikan tadi ade beberapa bahan utama lain yang dimasukkan ke dalam Shaklee Collagen Powder ni. Ade estrak biji benih camellia Japonica, ade estrak Pfaffia, estrak kerang kerangan, lactobacillius acidophilus, vitamin C dan vitamin B. Semua bahan-bahan ni digabungkan untuk meningkatkan kadar keberkesanan RSS yg kita dok citer tadi tu.

 

4. APA BEZANYA SHAKLEE COLLAGEN POWDER DENGAN COLLAGEN LAIN YG BERLAMBAK DI PASARAN?

 

 Shaklee Collagen Powder ni dibuat daripada kolagen bermolekul sangat ringan lebih kurang 1,00 Dalton aje. Lepas tuh asid amino nye sangat tinggi pulak. Dalam 3000. Kalau jisim molekul biasa, lebih dari 300,000 Dalton pastu asid aminonya 20-50 aje.. Waaaa, beza gila tuh! Sebab tu la Shaklee Collagen Powder ni berkesan!

 

 


Bila Shaklee Collagen Powder ni jugak mempunyai jisim molekul yg sangat rendah maka mudahlah diserap badan dan usus kita. Bila senang serap dapatlah bantu tingkatkan sintesis kolagen pada lapisan dermis kulit kita ni dengan berkesan. Ha, faham tak?

 

Lepas tuh, Shaklee Collagen Powder ni mempunyai sel kepaduan yang sangat tinggi dan mempunyai kapasiti untuk mengekalkan kelembapan kulit kita. 1 gram asid hialuronik boleh menahan air sebanyak 6 liter. Hebat kan?

 

Ramuan Shaklee Collagen Powder ni tiada pengawet atau bahan tiruan ye. Semua 100% semulajadi. Pewarna pun takde, gula pun takde atau bahan terlarang lain semua takde.

Senang pulak tu nak bawak pegi mana-mana pun. 1 sachet tu boleh letak dalam poket seluar, handbag, purse atau letak dalam kereta atau kereta sorong anak.

Dan last sekali, sangat mudah larut. takyah la dok beriya sangat nak kacau-kacau. :)

 

5. APA KEBAIKAN SHAKLEE COLLAGEN POWDER?


Banyak manfaatnya Shaklee Collagen Powder ni. Ni adalah antaranya:


#Mengembalikan keanjalan kulit


#Meningkatan kelembapan kulit


#Mengelakkan kulit kering


#Mencerah dan mengurangkan pigmentasi dan jeragat di wajah


#Menegangkan payudara dan punggung


#Anti-penuaan


#Mengurangkan kedutan


#Mengecilkan lubang pori-pori di wajah


#Mengurangkan 'eye bag'


#Meningkatan kecergasan tubuh badan


#Memberikan kesuburan rambut

 

Wow!!! Banyaknya!!! Ye ke??

 

SILA BACE NI..

 

Ujian klinikal ke atas Shaklee Collagen Powder membuktikan :


# 71% pengguna mempunyai tesktur kulit yang lebih gebu selepas mengggunakannya selama 8 minggu berturut-turut


# 69% peningkatan terhadap kelembapan kulit


# 75% peningkatan terhadap kelicinan kulit


# 90% peningkatan terhadap keserian wajah dan kulit


# 80% pengurangan kedutan diwajah

 

6. SIAPA YANG KENE AMBIL SHAKLEE COLLAGEN POWDER?


Anda mesti ambil kalau dah tergolong dalam golongan ini:


# Ada kedutan dekat wajah
# Ade jeragat dan bintik hitam
# Ade 'eye bag'
# Ade pori-pori besar
# Kulit lesu dan mudah kering
# Kelihatan tua dari umur sebenar (Oh no!!!)
# Sakit belakang dan sakit sendi
# Ada pigmentasi dan kulit tona tak sekata
# Gusi tak sihat
# Garis halus di leher
# Payudara kendur dan punggung pun tak perky (heheehe)
# Kuku senang pecah
# Ada lingkaran hitam bawah mata
# Rambut kering lepas tu ada bercabang pulak dihujungnya

 

Kalau takde?? Nak amik pun boleh. Bagus utk kesihatan secara keseluruhan.

 

 

7. TESTIMONI PENGGUNA SHAKLEE COLLAGEN POWDER


Kesan pengambilan Shaklee Collagen Powder

 

 

 


♥ Meningkatkan kelembapan kulit ~ 90%
♥ Mengurangkan kekasaran & kekeringan ~ 75% 
♥ Meningkatkan dalam penampilan keseluruhan ~ 71% 
♥ Meningkatkan kelembutan & kelicinan ~ 69%
♥ Meningkatkan pemakaian kekal mekap ~ 60% 
♥ Meningkatkan keanjalan, ketegangan & elastisiti ~ 55% 
♥ Meningkatkan ketebalan rambut ~ 54% 
♥ Meningkatkan keserian, tona & warna kulit ~ 50% 
♥ Mengurangkan garis-garis halus & kedut-kedutan ~ 18%

 

 

 

 

 

Dapatkan Collagen Powder Shaklee anda sekarang..

 

Whatsap/call: 019.254.5766

 

 

Health is Wealth

 

 

 

Please reload

Categories
About  me..

Nadia Abdul Kadir ID 1003195

019.254.5766